למי מיועד טיפול רגשי

פסיכותרפיה, המכונה גם ייעוץ או טיפול בשיחות, היא דרך לעזור לאנשים עם בעיות נפשיות כמו דיכאון, חרדה והפרעות חרדה. אדם מאומן יוצר מערכת יחסים עם מטופל אחד או יותר בכדי לשנות או לסלק תסמינים קיימים ולקדם את צמיחת האישיות.

בטיפול ביתי

מטפל או צוות מטפלים מגיע ישירות לבית המשפחה ועורך שם פגישות טיפול. המטפל מדריך את הלקוח בסדרת שיחות ותרגילים שמטרתם לשפר את רווחתו הרגשית של המטופל – הווייתו, הערכתו העצמית ובריאות הנפש הכללית. זה דומה מאוד לטיפול משפחתי, אך אדם רוצה להציג את הטיפול בפני בן זוגו בכדי לטפל בבעיות בזוגיות.

בפגישות טיפול במוזיקה שתוכננו במיוחד לקידום ביטוי עצמי

המטפל יוצר סביבה מוזיקלית ורגשית המקדמת את יכולת התגובה של המטופל על ידי גילוי חוויות ורגשות אישיים. לאחר החשיפה, מטפל ידריך את המטופל לטכניקות התמודדות כמו מדיטציה, יוגה או צורות אחרות של מדיטציה ותרגילי נשימה מודרכים.

טיפול ממוקד רגשית יכול להיראות קצת שונה ממה שניתן היה לצפות

תלוי בחוויה שלך כאדם או זוג בטיפול. אתה יכול לשאול את המטפל שאתה שוקל אם הוא או היא השתמשו אי פעם בסוג זה של טיפול. כשאתה סוקר את אפשרויות הצער, האובדן והתמיכה שלך, חשוב על סוגי הטיפול הרגשי העומדים לרשותך ועל הצרכים והצרכים הספציפיים שלך.

זה גם רעיון טוב לדבר עם המטפל שלך על מה שאתה רוצה להשיג בטיפול

אך אל תפחד לשאול שאלות לגבי הגישה שהם נוקטים ולבדוק את הכישורים שלהם אצל אנשים שאתה סומך עליהם ומתאים לך סוכנויות. זכור שאם אי פעם תחפש טיפול עבור עצמך או מישהו קרוב לך, תוכל להפיק את המרב מכך על ידי פתיחות וכנה עם רגשות המטפל שלך. הטיפול נותן לך מרחב בטוח לעבד את הרגשות שלך ולדבר בחופשיות. מטפל טוב לא רק מקשיב לך כדי להרגיש שאתה נשמע, הוא או היא מקשיבים לך.

אתה רוצה להרגיש טוב יותר ולעזוב את הטיפול

והם יעזרו לך להתמודד עם הדאגות שלך ולעבוד כיצד לנהל אותם לאחר סיום הטיפול. הם מלמדים אותך מיומנויות כדי שתוכל להיות מטפל משלך כשאתה לבד, אבל אתה צריך לראות בזה מישהו שנמצא בשבילך, מישהו שאתה יכול לסמוך עליו, מישהו שאתה יכול לסמוך עליו. אתה והמטפל שלך יכולים להתמודד עם רגשות קשים בדרכים אחרות לפני, במהלך ואחרי הטיפול.

טיפול פרטני יכול להועיל אם המטפל מודע לטיפול משפחתי. אחת הדרכים האפשריות להגיע לטיפול משתלם היא לנסות לדבר עם מטפל בבית חולים פסיכיאטרי.

איש מקצוע פסיכולוגי מוסמך שעובד עם יחידים בכדי להעניק טיפול בשכול

יעץ לך שיכול להיות כאב ואובדן בחייך. אתה יכול להפיק יותר מהטיפול אם אתה מבין איך התהליך בדרך כלל עובד ואיך המטפל שלך חושב שזה יעזור. ואתה יכול להיות בתחושה שאתה צריך להשיג את מה שאתה צריך מטיפול, גם אם המטפל רואה זאת אחרת.

סרטון הדרכה שפותח באופן מקצועי המדגים היבטים של טיפול זוגי ממוקד רגשי זמין לאחר השבועיים הראשונים לפגישה הראשונה שלך עם המטפל החדש שלך

למידע נוסף על טיפול רגשי לזוגות, עיין בסעיף משאבי המטפלים למידע על צורות הטיפול השונות.

בעוד שטיפול ממוקד רגש מתחיל כטיפול זוגי

ניתן ליישם את עקרונות ההעברה על צורות טיפול אחרות. חשוב לדעת שיש הרבה צורות שונות של טיפול, כולל טיפולים נחקרים היטב כמו פסיכותרפיה, טיפול התנהגותי קוגניטיבי וטיפול פסיכודינמי. למד כיצד לבחור את המטפל המתאים לך ולהפיק את המיטב מפגישות הטיפול והייעוץ שלך. העריך את התקדמות הטיפול שלך ולמד אוריינטציות תיאורטיות אחרות הרואות בדרך כלל את העצמי של המטפל – גילויו – באור חיובי, כולל פסיכואנליטיקאים, פסיכותרפיסטים, פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, פסיכיאטרים, מטפלים בבריאות הנפש ואחרים.

כאמור לעיל

חלק גדול מההעברה המטופלת מתבצעת בדרך בה המטפל מטפל בלקוח כדי לגרום לו להרגיש בנוח עם חווית הטיפול. מטפל מנוסה מזהה מתי מתקיימת העברה ויכול להשתמש בה כמדריך לפגישה טיפולית, ומאפשר ללקוחות לעבד רגשות עם מטפל שאולי לא יוכלו לדון עם אנשים אחרים.

כאשר מטפל מבטא את רגשותיו כלפי ילד או לקוח באמצעות ידע עצמי ישיר, הוא מגביר את הביטחון של הילד בו ומראה כי הבעיות הזמניות המתעוררות במערכת יחסים טיפולית אינן מחלישות אותו.

מטפלים פסיכודינמיים מודרניים נבונים ביותר בשימוש בחשיפה עצמית

מכיוון שהם מאמינים שזה יכול להשפיע על טיפול שדה העברתי. מטפלים ב- DBT וצוותי ייעוץ מתוכננים כמטפלים לתמיכה בספקים ולעבוד עם אנשים שלעתים קרובות סובלים מהפרעות קשות, מורכבות וקשות לטיפול. באשר לטיפולים ספציפיים לטיפול ב- BPD, D BTB קיים זמן מה, אך הצורך להכשיר מטפלים לטיפול נותר חשוב כמו הטיפול עצמו.

Categories:

דילוג לתוכן