האם שתלים דנטליים יכולים לקבל חורים

האם ישנם סיכונים הקשורים לרפואת שיניים שתלים?

אם יש לאחד שן חסרה, יהיה חבל שיהיה רווח בפה. עם זאת, החדשות הטובות הן שאפשר להשתיל שן חדשה. רופא שיניים מסביר איך זה נעשה למטופלים. אמנם אפשר להתפתות להיפטר מהבעיה עם גשר או כתר, אבל צריך להבין שיש חסרונות לשתי האפשרויות. אלה כוללים:

החיסרון של גשרים וכתרים הוא שהם עלולים להשתחרר עם הזמן.

אין החלפת שיניים מיידית.

אדם עלול לחוות קצת כאב עד שהשן מוכנה להתקנת. זה עשוי להיות בעוד מספר ימים או שבועות

שתלים דנטליים נראים בדיוק כמו שיניים טבעיות. הם מסוגלים להחזיק מעמד עשרות שנים גם אם האדם לא שומר אותו נקי. המטופל לא צריך לפחד מהעלות. רופאי שיניים מוצאים בדרך כלל שטיפולי השיניים זולים יותר מהאפשרויות האחרות. הסיבה לכך היא שהטיפול אינו מצריך עבודת שיניים נוספת והשתלים הם קבועים.

למה לבחור שתלים דנטליים?

אם אדם מחפש אלטרנטיבה טיפולית קבועה לשיניים חסרות, אזי הוא/היא חייבים לשקול השתלות שיניים כטיפול הטוב ביותר עבורם. שתלים אלו אינם דורשים קידוח, כך שהמטופלים אינם צריכים להתאושש מהכאבים הקשורים לקידוח. ברוב המקרים אם אדם יכול להיות בר מזל כאשר רקמת החניכיים בריאה, הוא/היא עשוי להיות מסוגל גם להחלים היטב ללא שלב החלמה.

עד כמה יעילים השתלות שיניים?

נעשה שימוש בשתלים דנטליים לשמירה על מספר רב של שיניים. במהלך השנים חלו שיפורים גם בצורת השתלת שיניים תותבת. אלה העניקו לאנשים שמירה טובה של השיניים. צריך להבין שזה המקום המושלם להשתלה שכן הוא מוחזק היטב בתוך הלסת, מה שהופך אותו לסידור קבוע.

האם אחד בריא מספיק כדי לעבור את ההליך?

כאשר רוב האנשים עושים ניתוח השתלת שיניים הם עושים בדיקה שבוע לפני הניתוח. זאת כדי לוודא שהם במצב טוב להתמודד עם הלחץ הקשור להליך מסוג זה. אם לא צריך לעבור את הניתוח בגלל מצבים בריאותיים או פציעות, אז תמיד יש אפשרות לקבוע את זה בכל פעם שהם במצב טוב לעבור את ההליך. לפני שעוברים ניתוח שיניים, תמיד יהיה נבון להתייעץ עם רופא השיניים לגבי בריאותכם מראש, שכן דברים תמיד יכולים להשתנות במהלך הניתוח. למטופלים מומלץ לעבור ניתוח השתלת שיניים רק כמה ימים לפני או אחרי ההליך הדנטלי האחרון. ישנם מספר טיפולים ברפואת שיניים הדורשים זמן של לפחות שבוע ביניהם. לא תמיד צריך זמן כל כך מתקדם שכן זה לא משפיע על איכות טיפול השיניים. עם זאת, על המטופל להימנע מכל דבר שעלול להיות בעל השפעות שליליות על ניתוח השתלת שיניים כמו נטילת משקה או ביס מאוכל שעה מוקדם יותר ממסגרת הזמן המוצעת של רופא השיניים.

כיצד רופא שיניים מבצע השתלות שיניים?

השתלות שיניים פועלות על בסיס העיקרון של רפואת שיניים שתלים שהוא השתל עצמו מגיע למקום לאחר שנעשה חור. יתכן ויהיה טיפול נוסף שרופא השיניים יבצע במקום בו עשה את החור. אפשר לצפות מרופא השיניים לקדוח חור בעצם הלסת או לגלח את העצם כדי ליצור את החור. חשוב שהעצם תהיה בריאה מספיק עבור הפעולה הזו. העצם מקבלת כמה שכבות מגולחות מסביב כך שאין דימום מהן לאחר מכן. לאחר ביצוע פעולה זו, רופא השיניים מוסיף טיטניום לחור ולאחר מכן מניח את השתל. לאחר מכן ממלאים את החור בחומר אורגני והמטופל מוכן לשמירה קבועה של השן. לאחר מספר שבועות העצם מתחילה לצמוח על האזור שמסביב. זה הופך להיות קשה יותר לראות תוך כמה חודשים לאחר מכן ואז נעלם

 ניתוח שתלים הוא הליך בו מחליפים את שורשי השיניים בפינים מתכתיים הדומים לברגים, ומחליפים שיניים פגומות או חסרות בשיניים מלאכותיות שנראות ומתפקדות בדיוק כמו אלה האמיתיות.

תכנון השתלת שיניים יכול לערב מגוון רחב של אנשי מקצוע

לרבות רופא המתמחה במצבי פה, לסת ופנים (מנתח פה ולסת), ורופא שיניים המתמחה בטיפול במבנים התומכים בשיניים, כגון חֲנִיכַיִם. ועצמות (רופא חניכיים), רופא שיניים שמתכנן ומתקין שיניים מלאכותיות (תותבות), או לפעמים מומחה לאוזן, אף וגרון (אף אוזן גרון).

בביקור הראשון רופא השיניים יעשה חתך קטן בחניכיים

יעשה חור קטן בלסת ויכניס את השתל. לאחר אוסאואינטגרציה, רופא השיניים מניח אבוטמנט, שהוא עמוד קטן שמתחבר לשתל ובולט מקו החניכיים בו הוא תומך בכתר, בגשר או בתותב. עמוד הבורג מושתל בעצם מעל השן המיועדת להחלפה.

לפני הנחת הכתר, בדרך כלל משאירים את השתל במקומו למשך מספר חודשים כדי להחלים עם העצם (אוסאואינטגרציה). במהלך תקופת האינטגרציה הזו, ההידוק שנוצר על ידי מלט המלט בכתר עלול להיעלם, ולסכן את השתל.

לכתרי שתלים מוצקים אין בעיית גישה אסתטית זו והם נראים כמו שן טבעית

מצד שני, לכתרים מוברגים יש חור קטן וצריך לתקן אותם בעזרת סתימות בצבע שיניים כדי שהכתר יראה טבעי. כתרים מודבקים עשויים להיות קשים להסרה, ובמקרה הגרוע ביותר, ייתכן שיידרש חור בורג כדי להסיר את העזר והכתר מהשתל.

אז אם אתה מודאג לגבי אחת משתי הדרכים של הצמדת כתר גלוי לשתל מתכת

זה מובן – יש רופאי שיניים שמשתמשים בברגים. רופאי שיניים רבים אוהבים גם למקם בורגי כתר במקביל לעמודי השתלה (נקרא הליך העמסה מיידית). רופאי שיניים גם מעדיפים להשתמש בברגי כתר, אותם מניחים מיד לאחר ההשתלה.

יש לקדוח חור בכתר כדי לגשת לבורג. חלק מכתרי השתלים מסופקים בתחילה עם חורי הברגה ומכוסים בחומרי מילוי. אם הבורג הקטן המחבר את כתר השתל/הסמוך לשתל עצמו משתחרר, ברוב המקרים מספיקה החלפה והידוק של הבורג.

אם הכתר או הקישור (החלק שמחבר את הכתר לשתל השורש בפועל) נשבר

יש לך מזל. השתל שלך עדיין במצב טוב, אתה יכול פשוט ליצור מחדש את הקישור והכתר, ולהכניס אחד חדש תוך מספר שבועות. אם השתל או הכתר זזים עקב בעיות אחרות בבריאות הפה, רופא השיניים שלך יכול לתקן את הבעיה ולהכניס שתל חדש.
עבור עוד מידע אודות האם שתלים דנטליים יכולים לקבל חורים והשתלות שיניים מחירים נא לבדוק ב- dental-clinics.co.il

הבעיה במצב זה

היא שהוא יכול להרוס את העצם המקיפה את השתל הדנטלי הנגוע ובסופו של דבר להוביל להתרופפות השן השתל. השתלת שיניים רופפת היא למעשה בעיה שכיחה יחסית שיכולה להיווצר אם תחליטו להחליף את השן הטבעית שלכם בשתל דנטלי. יכולות להיות בעיות רבות שגורמות להתרופפות של שן בשתל, ואנו נטפל בכולן.

כאשר מחליפים שן טבעית בודדת בשתל דנטלי

מתרחשת לעיתים קרובות התרופפות של הכתר המחובר לשתל. זה יכול להיות בורג קטן שמחבר את השחזור לשתל, או שזה יכול להיות מלט רופף בין הכתר לאבוטמנט (החלק של השיקום שמחבר את הכתר לשתל הדנטלי). אם כל השתל הדנטלי יוצא החוצה, תהיה לך תחושה אחרת, ויש אנשים שאפילו יבינו שהפער או החור הפכו עמוקים יותר.

בשלב זה

רופא השיניים ידביק את מכסה הריפוי על החלק החשוף של השתל הדנטלי כך שהחלק הפנימי מבודד מסביבת הפה. מטרת פעולה זו היא לקצץ את רקמת החניכיים כדי לחשוף את מכסה הריפוי של השתל (כדי שניתן יהיה להסיר ולהחדיר מאוחר יותר את השיקום הסופי של השיניים).

לאחר שחלפה תקופת ריפוי נאותה, ניתן לייצר את השתל ולהכניס אותו לשיקום השיניים הסופי שלו. נקודת המבט של השתל היא הבסיס עליו קבוע השיקום הסופי של השיניים. העזר והכתר הם חלק אחד שמתחבר לשתל בעצם.

ישנן שתי דרכים לחבר את הכתר לשתל

עם ברגים או עם מלט. בתצורה זו, מובנה חור גישה בקצה הכתר כדי לאפשר לבורג להיכנס ולהיצמד לשתל. בחלק מהמקרים, המחזקת המחוברת לעמוד המתכת של השתל הדנטלי בעת השתלת העמוד. עם זאת, השתלים יכולים להיות שונים באופן החיבור של הכתר לדוכן ולעמוד: מוצמד אל העמוד או מוברג דרך העמוד אל העמוד.

שלא כמו כתרים מוברגים

קשה להסיר כתרים מוצקים לשיקום שתלים. בהחלפה או תיקון של כתר, הסיכון לפגיעה בשתל הוא מינימלי. מפחית את הסיכון לנזק לשתל בעת תיקון או החלפת הכתר. קל יותר לתחזק כתרי שתלים עם בורג; מספק שמירה – החזקת תמיכה וכתרי שתלים במקומם ומאפשרת שחזורם – מה שמקל על הסרה, תיקון או החלפה של רכיבי השתל והכתר מבלי לפגוע בשתל או בשיקום.

בעוד שתל שהותקן כהלכה יכול להחזיק מעמד לכל החיים

שחזור כתרים לא יכול. אבל לא משנה אם מוצק או מוברג, הכתר הנתמך בשתל תמיד יהיה חזק ומציאותי לחלוטין. בעת תכנון השתל, נדון באיזה סוג של קצה הוא הטוב ביותר עבורך, בהתאם לשן שאתה צריך להחליף ולמצבים אחרים המשפיעים על בריאות הפה שלך.

סביר להניח שנרצה להסיר את השתל התקול ולהכניס בו השתלת עצם

ד"ר נורקביץ' יכול להחליף את הבורג ולאחר מכן את הכתר כך שהשתל לא ישתחרר יותר ויאפשר למטופל ללעוס ולנשוך כרגיל. אם הבורג רופף, קרוב לוודאי שד"ר נורקביץ' יפתח את עטרת השתל כדי לראות את הבורג ולקבוע אם יש להחליפו או פשוט להדק אותו. למרות שחלק ממערכות השתלים משתמשות בבורג "מעבדה" ושולחות בורג "חדש" למקם את השחזור, לרוב הטכנאי משתמש ומעבד באותו בורג שאנו מכניסים לפה.

 

למידע נוסף על האם שתלים דנטליים יכולים לקבל חורים והשתלת שיניים ביום אחד באפשרותך לגלוש לאתר dental-clinics.co.il

Categories:

דילוג לתוכן