איך להסביר לילדים על מיניות

למרות שדנים יכולים להיראות לעתים קרובות פתוחים וכנים מדי, אני מכירה גם ילדים שלא דיברו עם הוריהם באופן אישי על השינויים הגופניים שלהם, כמו מחזור, אמצעי מניעה והגנה מפני זיהומים המועברים במגע מיני. דיבור גלוי על מיניות עם ילדינו מוביל אותם להכיר את היופי של גופם ולאהבה לכל חלק בעצמם. זה בא לידי ביטוי גם באופן שבו אנחנו מדברים על מיניות עם ילדינו, ההבדלים בין בנים לבנות, איך יוצרים ילדים וגבולות אישיים.

זה יכול לעזור לילדים להרגיש יותר בנוח כשהם מדברים על גופם

להיות אחראים לרגשותיהם המיניים ולתקשר במערכות יחסים אינטימיות ככל שהם מתבגרים. אם ההורים עונים על שאלותיהם על סמך גיל ילדיהם, הם יכולים לקדם גישה בריאה למין. דיבור על מין, מין וגוף מגיל צעיר יכול לעזור לילדך להבין שמין ומין הם חלק בריא מהחיים. ניהול שיחה פתוחה וכנה כאשר ילדכם צעיר יכול להקל על שיחות עתידיות.

שילוב ילדים בשיחה על מיניות חורג הרבה מעבר לפיתוח היכולת לנהל את הדחפים והדחפים שלהם באופן עצמאי, מאשר להרצות על מה שהם "צריכים" ו"לא צריכים" לעשות.
למידע מורחב בתחום של איך להסביר לילדים על מיניות יש לבקר ב-

אם היית פתוח לדון בנושאים אלה

"יתכן לילדייך יהיה נוח יותר לדבר איתך ולשאול שאלות", אומר ת'ורנהיל. על ידי דיבור על מיניות לילדך, אתה נותן לו לדעת שהוא יכול לפנות אליך בכל שאלה. בדוק את הטיפים האלה כדי להתחיל שיחה המתאימה לגיל ולענות על שאלות על מיניות ומין.

כאשר ילדכם כבן חמש, אתם יכולים להתחיל להציג ספרים שמסתכלים על מיניות ברמת התפתחות מתאימה. טיפים אלו יעזרו להקל על ילדים בכל הגילאים לדבר על חינוך מיני על ידי כך שילמדו את ילדכם לקרוא לאיבר המין שלהם, אולי בזמן הרחצה.

ספר לילדייך שאתה רוצה לדעת כל דבר שגורם לילדים שלך לאי נוחות או אי נוחות; להזכיר לעצמך ששיתוף מידע על מיניות בין מבוגרים

מתבגרים וילדים אינו גורם להתעניינות פתאומית במיניות האנושית; אם הילדים שלך סקרנים, כמו רוב הילדים, הם עשויים לשאול אותך על זה.

שאלה זו

היא הזדמנות מצוינת לחלוק מידע עם ילדכם על נושאים חשובים כמו נטייה מינית ומערכות יחסים בריאות. למרבה הצער, אין הרבה משאבים זמינים כדי לעזור להורים להבין כיצד להשתתף בשיחות כאלה עם ילדיהם בצורה אינפורמטיבית וחסרת פניות, כולל כיצד לדון במגדר ובמיניות אם הם מציגים את עצמם בפניך כהט"בים או מפוקפקים.

לילדים צפויים להיות שאלות רבות כאשר הם לומדים על עניינים מיניים בבית הספר או מחוצה לו

ילדיכם עשויים לשאול שאלות כאשר חלק מחבריהם לכיתה הופכים פתוחים יותר לגבי זהותם המגדרית או הנטייה המינית שלהם. שאל את ילדך שאלות פתוחות כדי להבין טוב יותר מה הוא יודע, חושב ומרגיש.

ספר לילדייך שאתה מכיר אנשים שחוו חוויות מסוימות כשהיו צעירים

שהיית במצבים קשים או מכיר אנשים אחרים שהיו, ושאינך מפחד לדבר על הדברים האלה רמה מסוימת. הקפידו לפקוח עין על ילדכם ולספר לו שיש לו מקום בטוח לדבר על מידת החשיבות שלו ושאתם מקור מידע אמין.

ככל שילדים מתבגרים

ככל שילדים ירגישו שיש להם את הזכות לקבל החלטות בעצמם, כך גדל הסיכוי שהם יפנו אליך אם יהיו להם שאלות בעתיד. המילים שלך, טון הדיבור, הבעות הפנים והנכונות (או חוסר הרצון) שלך לענות על שאלות ולעורר את הסקרנות הטבעית של ילדך ישפיעו על האופן שבו הם חושבים על עצמם והאם הם רואים בך מקור מידע בטוח. אם ילדך יגיע אליך לענות על שאלות בכנות, יקל על שיחות קשות יותר.

ענו על השאלות בכנות אך שימו לב לגיל ההתפתחותי של ילדכם, ענו ישירות על השאלה וסביר להניח שתגלו שלילדכם נוח רק עם כמה פיסות מידע בכל פעם.

ילדכם עשוי, למשל, לספר לכם סיפור על חבר לכיתה או על נושא שהם דנים בו בבית הספר, לספק לילדים מידע מדויק ברמה שהם מבינים.

להיפך

אלו נושאים שאפשר לדבר עליהם קצת בהתאם לגיל, כיוון שהילדים שלנו מאוד צעירים והשיחות הפתוחות והקונקרטיות האלו נותנות לילדים שלנו את המידע שהם צריכים כדי להישאר בטוחים ובריאים, אבל גם לאפשר לנו לחלוק את ערכי המשפחה שלנו ולהודיע לילדינו שאנו זמינים עבורם כמשאב.

מסר המפתח הראשון

הוא שילדך יכול להגיע למידע פתוח, ישר ואמין אליך ושילדך לא צריך לפחד או להתבייש לשאול אותך על מיניות ומין. והחדשות הטובות הן שדיבור על מיניות ומין הוא לא שיחה חד פעמית שאתה צריך לעשות בצורה הנכונה, זו שיחה שנמשכת ומתפתחת ככל שילדך מתבגר.

Categories:

דילוג לתוכן